معرفی نرم افزار Veeam One

سلام دوستان، امدیوارم حالتون خوب باشه.

یه سئوال: شما ماشین ها، هاست ها و سرورهای فیزیکی تون رو چجوری زیر نظر دارین؟ چجوری از حالشون باخبرین؟ آیا نرم افزار مانیتورینگ براشون دارین؟

یه نرم افزاری شرکت veeam داره به نام veeam one که وظیفه اش مانیتورینگ و گزارش گیری از سرورهای vmware vsphere ،Microsoft Hyper-V و Veeam Backup & Replication هست. اگه بخوام وظایفشو جزئی تر بهتون بگم موارد زیر میشه:

۱- مانیتورینگ ماشین های مجازی vsphere و Hyper-V

۲- مانیتورینگ وضعیت سرور Veeam Backup & Replication

۳-مانیتورینگ دستگاه های ذخیره ساز

۴- تهیه نقشه زیرساخت های مجازی

۵- گزارش گیری خودکار از سرورها

۶- اطلاع رسانی موارد لازم به ادمین و وجود ۲۰۰ نوع وضعیت هشدار تعریف شده

۷- کنترل منابع اختصاص یافته به سرورها

این نرم افزار حالت کلاینت و سروری داره:

Veeam One Server که وظیفه جمع آوری اطلاعات و ذخیره آن ها در Database از نوع SQL Server هست این بخش شامل ۲ قسمت Server Veeam One Monitoring و Veeam ONE Reporting Server هست.

Veeam One Web UI اطلاعات جمع آوری شده را نمایش میدهد

Veeam ONE Monitor Client که قابلیت مدیریت گزارش ها ، مانیتورینگ ها و هشدارها در آن وجود دارد. این بخش شامل ۲ قسمت Veeam ONE Reporting Client و Veeam ONE Business View Client هست.

درصورتی که شبکه شما خیلی بزرگه می تونین این سیستم را بصورت توزیع شده نصب کنین یعنی Database را روی یک سرور ، veeam one server را روی یک سرور دیگه و veeam one web ui را روی یک سرور دیگه نصب کرد. به این روش حالت Advanced میگن که از لحاظ سخت افزاری سرورها باید منابعی که خود شرکت veeam گفته داشته باشن:

مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز سرورها

اما اگه شبکه شما زیاد بزرگ نیست همه ی این سرویس ها رو میشه روی یک سرور راه اندازی کرد. به این روش Typical می گن که از لحاظ شرکت veeam سرور باید مشخصات نرم افزاری و نرم افزاری لینک زیر را داشته باشن:

مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز سرور

توجه: این مطلب از تجربیات خودمه و امکان داره توش اشکالاتی باشه یا بشه کاملترش کرد. خوشحال میشم اگه از من انتقاد کنین و اگه چیزی یاد دارین کامنت بزارین تا منم استفاده کنم.

با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *